TelMe™ Fleet Manager

- digital verktygslåda för logistiklösningar

TelMe Fleet Manager är en digital verktygslåda full med funktioner och API:er. Du får jobba i en avancerad dynamisk logistikplattform med ett stort miljötänk. Den är helt verksamhetsanpassad och ger stora tidsbesparingar i administrationen varje månad för kontoret, kunden och chaufförerna.

Elmia Lastbil är nu avslutad!

Tillsammans med Visma visade vi
våra smarta integrationer.
Vill du veta mer?

Fyll i kontaktformuläret så återkopplar vi.

Mobila funktioner

I Fleet Manager-appen kan chauffören logga in med sin egen användare och se sina körordrar och historik. I meddelande­funktionen tar personalen emot direkt­meddelanden från trafikledning och kund. Även gps-kartor finns lättillgängliga via appen. För varje körorder rapporterar personalen start- och stopptid för körningar och raster i realtid, samt skickar information tillbaka till trafikledning och kund.


Mina sidor på webb

Här kan chaufförerna logga in för att hantera personliga uppgifter, anmäla ledighet, se sina scheman och orderinformation samt granska löneunderlag. Mina sidor är åtkomliga både från appen och från en vanlig webbläsare i till exempel datorn hemma.


Personlig inloggning

Fleet Manager stödjer inloggning baserad på olika roller. Det innebär att personalen ser en vy när de loggar in, trafikledningen en annan, och väljer man att aktivera inloggning för sina kunder ser de en vy med enbart sin information.


Smidig schemaläggning

I det överskådliga gränssnittet ser man vilka transporter som ska göras och tillgängliga fordon och chaufförer. Detta gör schemaläggningen mycket enkel. Med bara ett klick kan man dessutom se utökad information, till exempel fordonets storlek eller chaufförens behörighet.


Minimera dubbelarbete

TelMe Fleet Manager hanterar all kundinformation, inklusive dokumentlagring, avtal och differentierad prissättning. Fleet Manager stödjer även kommunikation via e-post med kunden, och det finns möjlighet att låta kunden logga in och se information om transporter och ordrar.


Löne- och fakturaunderlag

Fleet Manager har en lättanvänd funktion för att skicka löne- och fakturaunderlag till PA- och affärssystem. Detta gör att man kan hantera personal och deras uppgifter, scheman, arbetad tid, frånvaro med mera i Fleet Manager och sedan skicka löneunderlagen till PA-systemet när det är dags för löneutbetalning. Fakturaunderlagen hanteras på samma sätt.


Orderläggning

Beroende på ärendetyp så visas de inmatningsfält man behöver. Man styr och hanterar det mesta av data som är kopplat till ordern vilket gör att det enkelt att skapa ärendetyper.


Integration och rapporter

Tack vare Fleet Managers sömlösa integration med PA- och affärssystem som Visma och Fortnox är det enkelt att hämta olika rapporter över all data som finns i systemen (löner, frånvaro, arbetad tid, körtid etc). Statistiken kan sedan användas för analys och effektivisering.